23 Ağustos 2012 Perşembe

Çikolata Kafesleri ve Çikolata ile Pasta/Tatlı Süsleme

HAFTANIN YEMEKLERİ-215

Herkese merhaba,

Bugün yeni bir tatlı tarifinden çok hazırlayacağımız tatlıların süslenmesinde çikolatadan neler yaratabileceğimize dair örnekler paylaşmak istiyorum.

Özellikle hazırlayacağınız pastalarda bu tekniği kullanmanız daha profesyonel bir görüntüye neden olacak :)

Görüşmek üzere


Çikolata Kafesleri ve Çikolata ile Pasta/Tatlı Süsleme

Çikolata kafeslerini istediğiniz ebatta bir kasenin dış yüzeyini kullanarak yapabilirsiniz. Kafes ince olduğundan kabınızın dış yüzeyini önceden yağlı kağıtla kaplamanız daha başarılı sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır. Silikon kalıp yada aluminyum folyodan yapılmış bir kabınız varsa yağlı kağıt kullanmanıza gerek kalmaz.


Kaselerinizin içerisine birşeyler koyabileceğiniz gibi kafeslerinizi meyve, kek, pasta, irmik helvası vb gibi sunum yapmak istediğiniz materyalin üstüne kapatabilirsiniz.


Gelelim pasta süslemelerine...

Pastanızın kenarları için kafes yapmak hiç te zor değil.
Düzgün kafes elde etmek için önce yağlı kağıdınızı pastanızın çevresine sarıp uygun boy ve eni işaretleyin ve yağlı kağıdınızı bu boyutlarda kesin.
Ardından işlemlere başlayın. (Yine yağlı kağıt üzerinde çalışırsanız mutfağı temizlemeniz zor olmayacaktır:))



İşte emeğinizin karşılığı ...


Sadece kenarlar için değil pastanızın üstü için de kafes yapabilirsiniz elbette...
(Resim http://arifetarifgerek.blogspot.com isimli blogtan alıntıdır)



Biraz daha yaratıcı şekillerle tatlılarını süslemek isteyenler, işte size ilham verebilecek birkaç şekil...




Benden bu kadar, unutmayın eritilmiş çikolatayı hayal gücünüz doğrultusunda kullanabilirsiniz :))




5 yorum:

Adsız dedi ki...

Gercekten çok güzel hep merak etmisimdir nasıl oluyor diye mutlaka deniycem

Melda Albayrak dedi ki...

Merhaba,
Beğenmenize sevindim. Deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Unknown dedi ki...

Melda hanim blogunuzu tevafuken kesfettim
oldukca guzel ilginc tarifleri olan bir blog kurmussuunuz vetarifi aldiginiz sitelerin isimlerine yer vermissin ben burada kendi blogumun linkini goremedim keske kaynak belirtip resmimi yayinlasaydiniz bu duruma gercekten de uzuldum, begendiginiz bir resmi blogunuzda yayinliyirsunuz ama
su blogdan resim alintidir diye de belirtmenizi beklerdim! blogumdaki yazilari kaynak belirtmeden kullandiginiz icin yasal bir suc islediginizin de umarim farkindasinizdir hataini telafi edeceginizi umit ediyorum!

Melda Albayrak dedi ki...

Merhaba,

Bloğumu beğendiğinize sevindim. Bu bloğun kuruluş amacı ben ve benim gibi yoğun tempoda çalışan arkadaşlarıma online bir tarif defteri hazırlamak. Blogta yayınlanan tariflerin farklı bloglardan alıntı olduğunu bloğun amacı bölümünde belirtiyorum ve blog isimlerine de yer vermeye özen gösteriyorum. Bazen tarifleri bloglardan değil forum sitelerinden görüp beğeniyorum. Bu tür durumlarda zamanım varsa tarifin çıkış bloğunu araştırmaya çalışıyorum ama eğer zamanım yoksa blog ismi belirtmeden yayımladıklarım da olmuştur. İnanın asla kasti bir durum değil, olamaz çünkü emeğe saygıyı prensip edinmiş biriyim. Eski bir gönderi olması nedeni ile durumu net hatırlamıyorum ancak sizin pastanıza ait resme bu şekilde ulaşmış olabilirim. Sonuç olarak inanın kasti bir durum değil. Bloğunuzun linkini yazıma ekledim. Bundan sonra da pratik tariflerinizden (elbette link vererek) yayınlamak isterim.
Sevgiler

Unknown dedi ki...

bu sekilde detaylica bir aciklama yapip yorumuma hemen geri donmus olmaniz bile beni yeterince mutlu etti
hassasiyetiniz icin tesekkur ediyorum
benden izinsizce kendi yapmiscasina tarifimi resimlerimi kullanan o kafar cok kisi var ki emege saygisizlik oldugunda gercekten de uzuluyorum
kaynak belirtildigi surece tariflerimi paylasmanizda bir sakinca yok
selamlar

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...