10 Şubat 2013 Pazar

Çingen Pilavı (Çingene Pilavı)

HAFTANIN YEMEKLERİ-260

Herkese merhaba,

Bu aralar her haftasonu börek yapar oldum. Bunda iş dönüşü yol üzerinde olan Aydınlı köyündeki incecik el açması yufkacımın katkısı da yatsınamaz elbette :))

Bu haftanın menüsünde kesikli börek vardı. Şimdi egeli olanların dışındakiler ne ki o demiştir hemen açıklayayım efendim bir bölgede çökelek olarak bilinen ayranın kaynatılması ile hazırlanan bir çeşit peynirdir. Haaaa lor demek istedi herhalde demeyin çünkü lor ve çökelek birbirinden farklıdır.

Çökelek, yağı alınmış ayranın kaynatılması ile, lor ise peynir yapıldıktan sonra süzülen mayalı sütün kaynaması ile elde edilir. 

Neyse dönelim konuya...

Ben bayıla bayıla yedim ama eşim tarafından çok ta beğenilmedi bu farklı börek. Neyse ki Alara annecim çok bayıldım dedi de gönlüm alınmış oldu :)))

Kesikli börek beni kesikle yapılan muhteşem bir salataya götürdü. Bu salatayı Aydın' dan başka bir yerde yapıyorlar mı inanın hiç bilmiyorum ama tek bildiğim çok özlediğim ve ilk fırsatta yapacak olmamdır :)))

Biz kahvaltıda yeriz ama özellikle yazları yanına bir de karpuz kesildi mi süper bir yemek olur kendisi :))))

Sevgiler, görüşmek üzere


Cingen Pilavı (Çingene Pilavı)

Malzemeler

1 avuç kesik (çökelek)
1 küçük domates
1 küçük soğan
1 yeşil biber
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Mümkünse deniz tuzu

(Arzuya göre maydanoz ilave edilebilir)

 
Yapılışı

Kesiği ufalayıp bir tabağa koyun.
Domatesi, soğanı ve biberi kesiğin üzerine küçük küçük doğrayın.
Yağınızı ve tuzunuzu malzemenin üzerine gezdirip karıştırın.
Tazesi yoksa da bir parça ekmek kızartarak afiyetle yiyin.
 
 
 
 

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...