27 Aralık 2011 Salı

Damat Boğan

HAFTANIN YEMEKLERİ-31

Herkese merhaba,

Havalar giderek soğuyor. Bugün çok üşüyorum ve boğazım yanıyor sanırım mevsimin ilk hastalığı kapımda :(((
Lütfen herkes kendine çok dikkat etsin...

Uyarımı da yaptım sıra tarifte:))

Çocukluğumdan beri bayılırım nişastalı kurabiyelere...
Hani insanın ağızında bıraktığı küfük küfük (annemin tabiri :))) tat varya işte onu çok severim.
Bu tarifi Salı akşamı buldum.
Çok kolay fakat Pazartesi günü karı koca diyete girdiğimiz için sabote etmemek adına yapamadım ama en kısa sürede yapmam lazım.

Benden önce deneyen olursa lütfen bana bilgi versin çünkü çok merak ediyorum :))))
(Tamam itiraf edeyim özellikle hamur işleri yapımında çok deneyimli olmadığım için şu "aldığı kadar" meselesinde çok başarılı olduğum söylenemez. Biri deneyip ne kadar aldığını söylerse de süper olur :))))) Hatta buradan da duyurup herkesi aydınlatırız.

Yanıda da sıcacık bir çay yada mis gibi kokan bir kahve ile süper olacaktır. (Naneli limonata ile de harika olur fakat havalar soğuyunca buz gibi limonata içemiyorum)

Afiyet olsun.

Damat Boğan


Malzemeler:
1 su bardağı pudra şekeri
1 pakete yakın margarin
2 yumurta
1 su bardağı un
1 kabartma tozu
Aldığı kadar nişasta


Yapılışı:
Öncelikle margarin oda sıcaklığında eritilir pudra şekeri ve yumurta karıştırılır. Daha sonra unu, kabartama tozu ilave edilip aldığı kadar nişasta ile yoğrulur. (ne sert ne yumuşak bir hamur olacak) Normal fırında 170 derece 30 dk. Turbo fırında 150 derece 30 dk. pişirilir ve işte hazır.


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...