27 Aralık 2011 Salı

Milföye sarılı mantarlı tavuk ve cevizli nohut çorbası


HAFTANIN YEMEKLERİ-43

Herkese merhaba,

Bugün bayra öncesi haftanın ilk günü olunca işlere fazla daldım valla neredeyse tarif yayımlamayı unutuyordum :))))
Ben birşey yapıcaktım ama neydi diye düşünürken aklıma geldi :)))))
Yoğun bir hafta olacağını düşünüyor ve hepinize peşinen kolaylıklar diliyorum...

Milföysüz asla diyen ben ve benim gibiler için gelsin o zaman bu tarif :)))))
Milföye sarılı mantarlı tavuk
Malzemeler:

* 170 gr taze mantar
* zeytinyağı
* 1-2 diş sarımsak, kıyılmış
* tuz
* taze öğütülmüş karabiber
* 1 avuç maydanoz yaprağı, kıyılmış
* 4 derisi alınmış tavuk göğsü
* 5-6 milföy hamuru
* 1 yumurtanın sarısı
* 140 ml krema
Yapılışı:
1. mantarları yıkayıp ufak ufak doğrayın. ısıtılmış bir tavaya biraz zeytinyağı koyun. kıyılmış sarımsaklarla mantarları ekleyip, mantarlar bıraktıkları suyu çekene kadar pişirin.

2. pişince tuz ve karabiber ekleyip, kıyılmış maydanozları ilave edin. soğumaları için bir kenara alın.

3. tavukları iyice yıkayın. içlerine birer kaşık soğumuş mantarlı karışımdan koyun.

4. milföy hamurlarını birkaç dakika dışarıda bekletip ufak bir merdane yardımıyla açın. (tavukların üzerine sarılacak kadar) her bir hamuru dört eşit dikdörtgene bölün.

5. fırını 200C'ye getirin. tavukları rulo şekline getirin. üzerlerine biraz tuz serpin ve 5 parça hamur şeridini arada boşluk kalmayacak şekilde sarın.

6. hepsini hafif yağlanmış tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı sürün ve ısınmış fırında 30-35 dakika pişirin.

7. pişince tabaklara alıp etrafına krema dökerek servis yapın.

Not: normal tavuk göğsü biraz kalın olabilir, bu yüzden kasaptan alırken sarma yapacağınızı özellikle belirtmenizde yarar var....







Haftanın çorbasına gelince ilginç ve alışılmadık bir çorba yayımlamak istedim bu hafta...
Denemedim ama lezzetli olacağa benziyor...
Cevizli nohut çorbası

Malzemeler:
300 gr haşlanmış nohut
1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz içi
2 soğan
45 gr margarin
5 su bardağı su
1 tutam safran **
Tuz, kırmızı tozbiber

Yapılışı:

Soğanları soyup kıyın. Margarini tavada eritip soğanı kavurun. Ceviz, tuz ve kırmızı tozbiberi ekleyip 2 dakika soteleyin.
Haşlanmış nohudun yarısından fazlasını robottan geçirip püre haline getirin. Suyla birlikte tencereye ekleyip iyice karıştırın. Safran ve kalan nohudu ekleyip 20 dakika pişirin. Üzerine cevizli sosu gezdirin. Kâselere paylaştırıp sıcak olarak servis yapın.


** Safrana karşı alerjim olduğu için ben kullanamam fakat safranın lezzetten çok renk verici özelliği var malum. O nedenle safransız da süper olur kanımca :)))))



0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...