27 Aralık 2011 Salı

Granola Bar

HAFTANIN YEMEKLERİ-141

Herkese merhaba,

Reklama girecek biliyorum ama Kuruyemiş firması Tadım' ın bir süre önce çıkarttığı Tadımca markalı tahıllı barlar son zamanlarda en favori tatlılarımdan. Özellikle fıstıklı olanını şiddetle tavsiye ederim. Gerçekten mükemmel bir tat :))

Madem bu kadar seviyorum acaba kendim yapabilirmiyim dedim ve geçenlerde bir araştırma yaptım ve bu tarifi buldum. Araya bayram girince denemek kısmet olmadı ama tahıllar ve kuru meyvelerden oluşan bu tarifi denemekte fayda var kanımca...

Özellikle çocuklu anneler olarak bizlerin sağlıksız hazır gıdalar yerine bu leziz ve sağlıklı atıştırmalıkları tercih etmemiz sağlıklı yeni nesil için önemli bir detay...

Sevgiler, görüşmek üzere


Granola Bar Malzemeler:

- 2.5 su bardağı yulaf ezmesi
- Yarım su bardağı hindistan cevizi rendesi
- Yarım su bardağı kabak çekirdeği
- Çeyrek su bardağı çekilmiş keten tohumu
- Çeyrek su bardağı susam
- 1 su bardağı badem veya fındık
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 çay kaşığı tarçın
- 1 çay kaşığı vanilya
- Çeyrek su bardağı bal
- Çeyrek su bardağı fıstık ezmesi
- Çeyrek su bardağı esmer şeker
- 1 su bardağı kuru meyve (her türlüsü olabilir)


Yapılışı:
 
Fırını 160 dereceye ısıtın. Bir tepsiyi yağlı kağıt ile kaplayın. Yulafı, hindistan cevizi, badem/fındık ve çekirdeklerle karıştırın. Tepsiye serip 15 dakika kızartın. Bu arada ufak bir tencerede bal, fıstık ezmesi, esmer şeker, vanilya ve tarçını ateşe koyup, şeker eriyene kadar orta ateşte pişirin. Bu işlemi yulaflar fırındayken yapmaya dikkat edin.
 
Yulaf karışımı kızarınca, geniş bir kaseye alın ve üzerine incecik rendelediğiniz kuru meyveler ve ballı karışımı ekleyin ve iyice karıştırın. Karışımı yağlı kağıt döşenmiş bir borcama dökün ve tahta bir kaşıkla bastırarak, yüzeyini iyice düzleştirin. Bu karışımı fırında 30 dakika daha pişirin. Çıkardıktan sonra soğuması için bırakın.
 
Soğuduktan sonra, yağlı kağıtla birlikte kesme tahtasına alın. Keskin geniş bir bıçakla, istediğiniz gibi dilimleyin.
 
NOT: İçerikten de anlaşılacağı üzere bol kalori içerir, diyet yapanlara baştan duyurulur :))))






0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...