27 Aralık 2011 Salı

Damla Çikolatalı Kurabiye

HAFTANIN YEMEKLERİ-18


Herkese merhaba,


Veda kurabiyesi olarak hazırladığım damla çikolatalı kurabiyelerim tadanlar tarafından çok beğenilmişti...
Tarifi anca yayımlayabiliyorum.
Kolay hazırlanan, fazla malzeme gerektirmeyen ve çoooook lezzetli kurabiyeler...
Mutlaka denemenizi tavsiye ederim...
(Not: Orjinal tarifte bulunan bazı malzemeleri çıkarttım. Kurabiyeler bu şekilde de güzel olduğu için size kendi tarifimi veriyorum.)


Şimdiden güzel bir haftasonu geçirmenizi dilerim :)))))


Damla Çikolatalı Kurabiye


Malzemeler:


1/2 su bardağı margarin (125gr) - Orjinal tarifte tereyağı diyordu ben evde olmadığı için margarin koydum fakat tereyağı ile daha lezzetli olacağını düşünüyorum
1+3/4 su bardağı toz şeker  - Orjinal tarifte 1 su bardağı kahverengi şeker, 3 yemek kaşığı toz şeker vardı evde esmer şeker olmadığı için bu şekilde kullandım
1 yumurta
1 paket vanilin
1+3/4 su bardağı un - Kurabiyelerin fazla yayılmasını istemiyorsanız 1,5 su bardağı kullanın bence
1 paket kabartma tozu
1/2 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı sütlü damla çikolata - Su bardağı normalden büyük olmalı yada 1,5 su bardağı kullanılmalı




Yapılışı:


Fırını 150C'ye getirin.
Oda sıcaklığında beklemiş margarini ve şekerleri krema kıvamına gelene kadar karıştırın.
Yumurtayı ve vanilyayı ekleyip bir süre daha karıştırın.
Bir kapta unu, kabartma tozunu ve tuzu karıştırın.
Bunu yağa ekleyip düşük hızda karıştırın.
Çikolataları ekleyip tahta bir kaşıkla karıştırın. (hamurunuz normal kurabiye hamurundan farklı olarak elinize yapışan bir kıvamda olacak)
Fırın tepsisini yağlayın yada yağlı kağıt kullanabilirsiniz
Hamurdan bir kaşık alıp tepsiye koyun, hamurun üzerini kaşığın arkası ile düzleyin. (Ben başta elle şekil vermeye çalıştım fakat hamur ele yapıştığı için kaşıkla şekil vermek daha kolay oluyor)
20-25 dakika pişirin.


DİKKAT: Kurabiyeler yüksek miktarda margarin içermesi nedeni ile yayılıyor. Mümkün olduğunca tepsi üzerinde aralıklı yerleştirmenizi tavsiye ederim....


Bir fincan sıcak kahvenin yanında inanılmaz keyifle tüketeceksiniz...


Afiyet Olsun... :)

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...