27 Aralık 2011 Salı

Kremalı Çikolata Kaseleri

HAFTANIN YEMEKLERİ-33

Herkese merhaba,
Valla normalde tarif günümüz yarın biliyorum fakat bu güzel tarifi sizlerle doğumgünümde paylaşmak istedim.

Her yaşın bir güzelliği var
En güzel çağımdayım
Ya gelir geçersin hayatımdan
Ya da gelir kalır


" Yirmili yaşlarıma veda ettiğim bu güzel günümde hayatımda yer aldığınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Sağlık, huzur ve mutlulukla dolu daha nice yıllarda hep beraber olmayı diliyorum içtenlikle..."

Sizi seviyorum

Valla tarifi görür görmez bayıldım. Ama inanın denemedim. Yanlız sunum ve görüntü muhteşem...
Kağıt kalıplardan bu kadar muntazam çikolata kaplar oluşturmak zor olur mu bilemedim ama yine de deneyeceğim. En kötü ihtimalle kalıp düzgün çıkmaz kırılır. Bizde kalıpları kırık halde mideye indiririz. Herhangi bir kaybımız olmaz nasılsa :))))))))


Kremalı Çikolata Kaseleri

Malzemeler: 

   200 gr bitter çikolata
   2 su bardağı süt
   2.5~3 yemek kaşığı un
   Yarım su bardağı tozşeker
   1 yemek kaşığı rendelenmiş limon kabuğu
   1 yumurta
   1 paket vanilya
   1 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı:


Çikolatayı küçük parçalara bölerek kaseye alın. İçi sıcak su dolu tencereye çikolata kasesini yerleştirin ve eriyinceye kadar bekleyin. Minik çikolata kağıtlarının içine fırça yardımıyla çikolatayı sürün. (Çok küçük tartolet kalıpları var en küçük boy onlardan kullılması gerekiyor sanırım) Buzdolabında 5 dakika bekletip çıkardıktan sonra özellikle kenarlarına bir kat daha çikolata sürün. Tekrar buzdolabına alarak donmalarını bekleyin. Krema için, yumurta, vanilya ve tozşekeri tencerede çırpın. Unu ekleyin. Sürekli karıştırarak azar azar sütü ekleyin. Orta ateşte muhallebi kıvamında pişirin. Kaynamaya başladıktan 3 dakika sonra ocağın altını söndürün. Sık aralıklarla karıştırarak soğutun. Soğuyan kremayı sıkma torbasına doldurup çikolata kaselerinin içine şekilli olarak sıkın. Çikolatadan yapılmış şekillerle süsleyip servis yapın. Kremalı çikolata kaseleri artık hazır, afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...