27 Aralık 2011 Salı

Unutma Beni

HAFTANIN YEMEKLERİ-39

Herkese merhaba,

Akşam yeni tarifler araştırırken çok farklı çorba tarifleri buldum. Mevsimin de kış olması münasebeti ile kış sonuna kadar her Pazartesi normal yemek tarifimin yanında ilave olarak bir de çorba tarifi vermeye karar verdim. Farklı malzemeler ile farklı lezzetler yaratmaya hazırsanız beni izlemeye devam ediniz :))))

Haberimizi verdik şimdi sıra bugünün tarifinde...

Canınız tatlı birşeyler istediğinde evde kolayca yapabileceğiniz pratik bir tatlı.
Fazla malzemeye de ihtiyaç yok zaten
Üstelik ekmekli, etimekli tatlılar ekmek kadayıfı hissi veriyor ve ben bu tadı çok beğeniyorum...
Umarım siz de beğenirsiniz...


Unutma Beni

Malzemeler:
 
   1 su bardağı su
   1 çay bardağı pekmez
   3 çorba kaşığı tozşeker
   8 dilim ekmek (bayat olması tercih ediliyormuş)
   125 gr tereyağı
   1 çay bardağı ceviz içi
   1 çorba kaşığı antepfıstığı
   Vişne reçeli


Yapılışı:
 
Tereyağını bir tavaya alıp eritin. Ekmekleri ekleyip her iki tarafını kızartın. Fazla yağını süzdürün.
Su, toz şeker ve pekmezi sos tenceresine alıp bir taşım kaynatın. Ocaktan alıp ılınmaya bırakın. Servis tabağına ekmeklerin yarısını dizip ceviz içlerinin yarısını ekmeklerin üzerlerine serpiştirin. Kalan ekmekleri dilimlerin üzerlerini kapatacak şekilde yerleştirin.  
 
Şurubu ekmeklerin üzerine gezdirerek döküp yarım saat bekletin. Servis tabağına alıp antepfıstığı, vişne reçeli ve ceviz içiyle süsleyerek servis yapın. Unutma beni artık hazır, afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...