14 Ocak 2012 Cumartesi

Çıtır Yufka Tatlısı

HAFTANIN YEMEKLERİ-24

Herkese günaydın,

Aydın' da ne zaman ailecek yemeğe çıksak mutlaka yemek sonrasında tahinli pide yeriz...
Babamın favori tatlısıdır...
Burada da bazı mekanlarda tahinli pide gördüm belki deneyeniniz vardır ama denemeyenlerin tadına bakmasını şiddetle tavsiye ediyorum...

Fakat pidenin yapılışı biraz daha zahmetli olacağından bugün sizlere daha pratik fakat lezzetli farklı bir versiyonunu paylaşmak istiyorum.

Evde misafirlerinz için börek yaparken 1 tane yufkayı ayırarak bu pratik tatlıdan da yapmanızı tavsiye ederim :))))
Ben denedim nefis oldu :)))))


Afiyet olsun

Şimdiden iyi haftasonları....


Çıtır Yufka Tatlısı


Malzemeler:

1 adet yufka
5 yemek kaşığı tahin
3 yemek kaşığı toz şeker
1/2 su bardağı ince çekilmiş ceviz içi
50 gr eritilmiş margarin (1 yemek kaşığı sıvı yağ da ilave edilir.)
Üzeri için pudra şekeri


* Bazı tariflerde üzeri için yumurta sarısı da kullanılıyor, Tercih sizin... ** Şeker miktarı da arzuya göre değiştirilebilir.

Yapılışı:

Yufkanın üzerine eritilmiş margarin sürün, üstüne 5 yemek kaşığı tahini dökün ve fırçayla sürün (Tahin her yerini tamamen kaplamıyor). Üzerine toz şekeri ve cevizi serpin.

Yufkayı ortadan ikiye bölün ve geniş kısımdan rulo şeklinde sarmaya başlayın. Rulodan 3-4 cm.lik verev parçalar kesin ve fırın tepsisine dizin. yaklaşık 175 - 180 derecede üstü kızarana kadar pişirin. Üzerine pudra şekeri serpin ve servis edin.


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...