7 Haziran 2012 Perşembe

Çikolatalı Tatlı Sushi

HAFTANIN YEMEKLERİ-196

Herkese merhaba,

Beni tanıyanlar çok iyi bilir ki yemek yemeyi, değişik şeyler tatmayı çok severim. Ayırt ettiğim tek şey mayonezdir, onun dışında da ne bulsam yerim.

Yanlız şimdiye kadar hiç sushi denemedim. Aslında fırsat yaratmadım da diyebilirim zira herbir şeyi çiğ yemeye bayıldığım halde çiğ balık fikri beni çok ta çekmedi galiba.

Gerçi tabularım yok mutlaka deneyeceğim ama ne zaman o kısmı bilemiyorum şimdilik.

Geçen gün arkadaşlarla sushi muhabbeti dönünce biraz araştırdım ve karşıma bu sevimli tatlı sushiler çıktı. Deneme konusunda bir hayli heveslendim ama ne zamana kısmet olacak bakalım :))

Sofralarında enteresan yemekler tatlılar olmasını, arkadaş sohbetlerinde beğeni ve hayranlık uyandırmayı seven bayanlar kolları sıvamalı :))

Tarifimiz http://birdilimbirtutam.blogspot.com/ sitesinden alıntıdır.

Çikolatalı Tatlı Sushi

Malzemeler

-1 fincan sütlaçlık pirinç
-1 fincan süt ve yarım fincan hindistan cevizi
-şeker (göz kararı+damat zevki)
-vanilya
-kivi, mango veya havuç -veya istenilen herhangi bir meyve kayısı, şeftali, çilek
-250 g badem ezmesi yada şeker hamuru kullanılabilir

Üzeri için:
Sütsüz çikolata
Çekilmiş antep fıstığı
Yapılışı

*Pirinçler ıslatıldıktan sonra üzerini geçecek kadar süt ve hindistan cevizi ve arzuya göre seker eklenerek lapa gibi pisirilir ve sogutulur.(fazla sulu olmamasına dikkat edin) vanilya eklenir.

*Badem ezmesi iki folyo arasında incecik (yufka kalınlığında) açılır.10*20 cm lık parçalara kesilir. Soğuyan pirinçler badem ezmesine yayılır ortasına uzun uzun kesilmis kivi, mango, şeftali vs konur ve rulo haline getirilir. (havuç konacaksa, rendelenmis havuçlar şeker ile pişirilir ve suyu iyice sıkılır).
*Benmari usulu eritilmiş çikolata ruloların ilk önce bir yüzüne, donduktan sonra da diğer yüzüne fırça yardımı ile sürülür.

*Antep fıstığı serpilir. Çikolata iyice donduktan sonra keskin bir bıçak ile dilimlere kesilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...