10 Nisan 2013 Çarşamba

Çikolatalı Mantı

HAFTANIN YEMEKLERİ-275


Herkese merhaba,

Bazı yemekler vardır her gün yesem bıkmam o denli severim dersiniz işte o yemeklerden biridir mantı da benim için...

Meşakkatli olması nedeni ile hayatımda hiç yalnız başıma mantı yapmadım ama yazları tatil için annemlere gittiğimizde mutlaka bir kez mantı yaptırırım ona ve tabi ona yardım ederim...

Ama itiraf edeyim o kadar uğraştan sonra millet 5 dakikada tabağını silip süpürünce illet oluyorum :)))

Eeeee bu kadar mantı muhabbetinin üstüne ne tatlısıymış bu demeyin bu da çikolatalı mantı tatlısı...

En sevdiğim 2 şey yani çikolata ve mantının voltranı oluşturup beni nirvanaya ulaştıracağını düşündüğüm bir tatlı...

Daha önce milföy ve nutellayı denemiş ve çok beğenmiştim. Ama mantı şeklinde katlayıp çikolata sosu ile servis etmek te oldukça mantıklı...

Tez zamanda denenilesi tariflerden biri bence :)))

Tarifimiz http://www.oktayustam.com sitesinden alıntıdır.


Sevgiler, görüşmek üzere


Çikolatalı Mantı

Malzemeler

6 kare milföy yaprağı
1 çay bardağı damla çikolata
1 yumurtanın beyazı
2 yemek kaşığı şeker
1 paket toz çikolata sosu (toz halde kullanılacaksa pişirmek için süt)
yada hazır çikolata sosu

Yapılışı

Her bir kare 9 eşit parçaya bölünür. Parçaların ortasına 5-6 adet kadar damla çikolata konur ve mantı gibi kapatılır.

Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir. Üzerine yumurta akı sürülür ve toz şeker serpilir. Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

Çikolatalı sos tarifteki gibi pişirilir ve soğuduktan sonra milföylerin üzerine dökülür. Yada direkt olarak çikolatalı sos dökülür.

NOT: Milföyler açılmaması için sıkıca kapatılmalı. Yumuşamaması için çikolatalı sosun servisten hemen önce dökülmesi önerilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...